¿Com afecten la preparació del nou contracte les obligacions de subrogació de personal?

Rosa Maldonado Camats

Responsable jurídica de processos i d’organització de la Direcció General de Contractació Pública

FUENTE

En un apunt anterior, vaig fer una primera aproximació a la subrogació de personal en l’àmbit de la contractació pública. Concretament, vaig analitzar els aspectes següents: a què ens referim quan parlem de subrogació de personal en el marc d’una contractació pública; quan ha d'incloure el plec de clàusules administratives la subrogació del personal; quines novetats ha introduït la Llei de contractes del sector públic i, en cas que operi la subrogació de personal, quins són els drets i les obligacions de les parts implicades.

L’article 130 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (LCSP), estableix que l’obligació de subrogació dels treballadors adscrits a l’execució d’un contracte públic ha d'estar imposada per una norma legal, un conveni col·lectiu o un acord de negociació col·lectiva, i per tant es configura com una qüestió aliena a la contractació pública. Les obligacions de l’òrgan de contractació en aquesta matèria queden limitades a haver de facilitar en els plecs de la nova licitació la informació sobre les condicions dels contractes del personal a subrogar que pugui ser necessària perquè els licitadors interessats puguin avaluar els costos laborals que se'n deriven. No obstant la literalitat de l’article 130 de la Llei, el cert és que els efectes de la subrogació del personal en la configuració de la nova licitació és una qüestió conflictiva, que ha estat objecte de nombrosos pronunciaments doctrinals.

sigue leyendo....